Casestudier, packaging-expertise

Trendhim - Fra ungdomshybel til lager med plass til gokart og bordtennis

08 mar 2022 — Spesialemballasje, emballasje med trykk, miljøvennlig
Print
trendhim kundecase

Guttene bak Trendhim ønsket å hjelpe menn med å fortelle deres historie gjennom smykker og accessories.

Det som startet i en liten ungdomshybel ble raskt til en verdensomspennende suksess. En suksess basert på inspirerende kjøpsopplevelser og bekvemmelighet for kunden.

Guttene bak Trendhim ønsket å hjelpe menn med å fortelle deres historie gjennom smykker og accessories.

Det som startet i en liten ungdomshybel ble raskt til en verdensomspennende suksess. En suksess basert på inspirerende kjøpsopplevelser og bekvemmelighet for kunden.

Emballasje som følger pakken til døren

Trendhim ønsket en gjennomført kjøpsopplevelse som fulgte kunden hele veien til døren! Derfor måtte deres emballasje selvfølgelig også fortelle en historie. Historien skulle formidle deres merkevareidentitet, forbedre kundeopplevelsen og øke lojaliteten hos deres eksisterende kunder.  

fokus.jpg

 

Eskene og boblekonvoluttene deres ble derfor spritet opp med en lekker grå farge som matchet merkevaren deres. I tillegg tilføyde man små statements til emballasjen.

Produktet skulle representeres best mulig. Derfor fikk emballasjen en hvit innside som supplerte det hvite pakkefyllet perfekt. 

Til slutt fikk emballasjen en matt lakk for å beskytte trykket under transport slik at fargene skulle holde seg og logoen ville synes godt.  

 

Full fart

De mange pakkene satte press på pakkingen. Derfor fant vi 4 størrelser pappemballasje som kunne lukkes uten bruk av tape og forsegles med fraktetiketter. Dette for å spare emballasjetape og tid i pakkeprosessen. Boblekonvoluttene ble fremstilt med åpning på den lange siden noe som satte ytterligere fart på pakkingen. 

 

Miljøet

Alle esker ble produsert i Europa av FSC-sertifisert papir. Likedan ble boblefolien skiftet ut med en papirløsning – til fordel for både kundeopplevelsen og miljøet.  

Som resultat fikk Trendhim en oppdatert og mer miljøriktig emballasje som matchet posisjoneringen til merkevaren deres, optimerte pakkeprosessen og ga kundene en opplevelse utover det vanlige. De fikk en emballasje som medførte rask levering og høy leveringssikkerhet.

miljo.jpg

 

 

Resultat:

blog-N6-5.jpg

Miljøvennlig emballasje

FSC-sertifisert emballasje til fordel for miljøet.

 

 

blog-N6-4.jpg

Optimert pakkeprosess

Emballasjen kan lukkes uten bruk av tape.

image-adaptabiliy.jpg

Bedre kundeopplevelse

Optimal trykk- og fargekvalitet, finere emballasje og flott design

Tjenester - på en smart måte

img-home-service-smart-consult.jpg

Ved hjelp av rådgivning og veiledning optimerte vi pakkeprosessen og sikret en bedre bunnlinje.  

img-home-service-smart-design.jpgEmballasjen ble forbedret med et flott trykk, til fordel for både kundeopplevelsen og lojaliteten.