Bilfoliering er en het trend! Å foliere bilen er en enkel måte å gi din bil et nytt utseende, eller fremheve et varemerke. Med ulike farger, overflater og trykk, er det kun fantasien som setter grenser. Det er også billigere å foliere bilen enn å lakkere den samtidig som du kan fjerne folien uten limrester og ha en pen lakk under.
Bilfoliering er en het trend! Å foliere bilen er en enkel måte å gi din bil et nytt utseende, eller fremheve et varemerke. Med ulike farger, overflater og trykk, er det kun fantasien som setter grenser. Det er også billigere å foliere bilen enn å lakkere den samtidig som du kan fjerne folien uten limrester og ha en pen lakk under.
Antalis samarbeider med Avery Dennison for å kunne tilby deg og dine kunder folier som gjør jobben. Vi vil at dine kunder skal bli fornøyd og at din jobb skal bli så enkel som mulig – og det blir det med Avery Dennison. Det finnes en uendelighet av alternativ når det kommer til valg av farge, overflate, struktur og beskyttelse.
Kan man beskytte bilens lakk med foliering?
Ja, det kan man. Avery Pure Defense er en slitesterk folie laget for å beskytte bilen mot steinsprang, veimøkk, insektflekker og kjemiske missfarginger uten å påvirke den opprinnelige fargen.
Hvor lenge holder en foliering?
Det avhenger litt av faktorer som kvalitet og selve utførelsen, men generelt sett holder det i fire år.
Se våre kvalitative vinyler fra Avery Dennison:
Hvor lang tid tar det å foliere en hel bil?
Det at minst 2 dager for selve arbeidet, men til sammen 4 dager da det trengs en dag før og en etter selve folieringen. Mindre detaljer tar selvfølgelig kortere tid.
Gjør bilen din personlig og markedsfør din bedrift gjennom bokstaver og egne trykk. Med printvinyler kan du skape enhetlige, profesjonelle og tydelige utseender til dine kjøretøy til en kostnadseffektiv pris. Dine kjøretøy kommer til å ha en høy gjenkjenningsgrad.
Å velge egnet vinyl til dine budskap er helt avgjørende og sikrer en optimert livslengde for din kommunikasjon. Ved enkle logoer eller kontaktdetaljer benyttes ofte skjærevinyler, men ved en helfoliering eller større bilder kreves en wrapping film. Magnetiske løsninger er en god løsning om man vil kunne fjerne logoen enkelte dager.
En god foliering av bilen tilbyr stort markedsføringspotensial for en annonsør, men det finnes fallgruver å se opp for. Med riktig basekunnskap hjelper du lett dine kunder å navigere riktig. Disse 5 feil utgjør de vanligste; hjelp dem å unngå disse og du har garantert en fornøyd kunde:
Mennesker har ikkje tid til å se på bilen og notere alt som skjer, så hold det enkelt. Det betyr enkel grafisk design, ingen store tekstblokker. Gjør det enkelt og fokuser på ett budskap.
Kontrast er veldig viktig ettersom budskapet som regel ses i bevegelse eller på avstand.
Sørg for at elementene skiller seg fra hverandre for å forbedre den optiske opplevelsen.
Vær spesielt nøye med tekst og tekstbakgrunnen.
Tenk på hvem som skal lese teksten. Gjør din hjemmelekse ved valg av typsnitt og størrelse på teksten. En glipp her er ødeleggende. Hvis ingen kan lese budskapet så faller alt!
Bruk heller ikke for mye tekst, mer innhold betyr ingenting om man ikke rekker å lese det. Om du må ha mye tekst, fokuser da på å gjøre rubrikken interessant for å lokke leseren nærmere.
Det bør være enkelt og fristende å ta affære etter å ha sett budskapet på bilen. Tenk nøye på hva du vil at leseren skal gjøre etter å ha sett budskapet.
Skal de ringe, skanne en QR-kode eller besøke en hjemmeside? Velg det som er mest smidig for din målgruppe.
Hvis det føles som om du gjør det «som alle andre gjør», kanskje du allerede har gjort en feil? Vær ikke en i mengden; gjør din bil interessant på en eller annen måte.
God grafikk, eksepsjonell kvallitet, et spesielt lokkende tilbud eller en unik «Call to Action» oppfordring kan være en forskjell mellom fremgang og fiasko.
Antalis tilbyr fra tid til annen kurs i bilfoliering i samarbeid med Avery Dennison. Du har da mulighet til å spisse din kompetanse ytterligere med hjelp av sertifiserte og erfarne kursledere.