Kundeservice åpent man - fre kl 08.00 - 16.00
KONTAKT OSS
inspiration, Inspirasjon, Siste nytt

Antalis lanserer Creative Powers Awards

09 mar 2022 —
Print
News-banner-ACPA.jpg

Fra og med nå og fram til 31. mai oppmuntrer vi deg til å dele ditt prosjekt som er trykket på Antalis papir. Du kan få økt synlighet internasjonalt med The Brand Identity og på Antalis sosiale medier samt mulighet til å vinne mange flere premier.

Fra og med nå og fram til 31. mai oppmuntrer vi deg til å dele ditt prosjekt som er trykket på Antalis papir. Du kan få økt synlighet internasjonalt med The Brand Identity og på Antalis sosiale medier samt mulighet til å vinne mange flere premier.

Å velge papir er en kreativ handling!

Vi er mange som elsker papir og trykte applikasjoner, og vi er vet at den digitale kommunikasjonen øker i større grad noe som gjør at det er mer og mer viktig å dele vår lidenskap for taktilitet og grafisk design. Med lanseringen av Antalis Creative Power Awards, ønsker vi å vise frem din kreativitet og kunnskap og også spre kraften for premium trykte applikasjoner. Premiene i konkurransen er også en mulighet for oss til å vise oss frem, spre inspirasjon, kreativitet og dele de siste trendene. 

 

Konseptet

For å markedsføre og vise verden dine fantastiske prosjekter, kommer vår redaksjonelle partner The Brand Identity, med digital rekkevidde over hele bransjen, til å gi deg umiddelbar igjenkjennelse og synlighet, fra Antalis Creative Power Awards. Konkurransen inkluderer 4 hovedkategorier:

1.Report and Publication 2. Brand Identity and Stationery 3. Packaging and Advertising 4. Mailers and Invitations

Design, papirvalg og trykk kommer til å bli vurdert, men også 3 stk. spesialpriser for å løfte frem trykkerienes og designernes kreativitet og engasjement. For å vurdere ditt prosjekt, har vi samlet en jury med kunnskapsrike profiler fra den grafiske bransjen og designbransjen, inklusiv våre partnere Hinderer + Mülich, Monotype og Positive Luxury på ESG.


Innen de fire kategoriene håper vi å kunne inspirere deg med bidrag fra over 35 land og 3 kontinenter. Du får se ulike grafiske trender, trykkeffekter, trykt på en mengde ulike papirprodukter. Alt fra stilrent til mer tradisjonelt design. Kategoriene er åpne for alle trykkprosjekter som er trykket på våre premiumpapir, ikke bare det kreative papirsortimentet fra Arjowiggins, men også vårt sortiment av design- og resirkulert papir såvel som på kartong og annet spesialpapir.

 

For å delta og sende inn bidrag fra Norge, blir prosjekter som bruker følgende kvaliteter, kjøpt fra og distribuert av Antalis, godkjent: Cocoon, Conqueror, Creative Labels, Curious, Invercote, Keaykolour, MetsaBoard, Nautilus, Notturno, Olin, Opale, Pop'Set, Rives, Venicelux, Raflatac (R035), Dali, Modigliani, Plike.

 

SEND INN DITT BIDRAG HER

 

ACPA-category-R&P.jpg

ACPA-category-M&I.jpg

ACPA-category-P&P.jpg

ACPA-category-BI&S.jpg

Å velge papir er en kreativ handling, og det er alltid meningsfullt. Ditt trykte prosjekt trigger følelser, skaper lyst, men kan også speile ditt engasjement for en sak. Det gjør din kreativitet også. Med 3 spesialpremier, ønsker vi å få frem din kreative tankegang i rampelyset. Alt fra valget av et papir for å oppfylle kundens spesifikke oppdrag, gjennom valg av en font framfor et annet for å redusere blekkbehovet, til tilpassing av den faktiske størrelsen på et trykt medie for å unngå papiravfall. Alle valg som blir tatt av designere og trykkerier påvirker. Flere og flere holder også på med sideprosjekter for en sak de tror sterkt på og ønsker å få frem i deres arbeide.

ACPA-Eco-conception.jpg

Miljøvennlig kategori

I denne kategorien ønsker vi å vise frem kreative produksjoner der man bevisst har gjort handlinger gjennom hele forsyningskjeden for å redusere miljøavtrykket, alt fra designerens arbeid til trykk via valg av miljøvennlig papir og printere. 

 

ACPA-Paper-Stories.jpg

Papirvalg

Hva er fordelen med papiret i en kampanje? Hvordan kan papiret være det perfekte svaret til briefen? Hvilken effekt genererte den trykte kampanjen?

ACPA-design-for-Good.jpg

Design for Good

Fra aktivistisk design til design som støtter saker av miljømessig og samfunnsmessig karakter. "Designers for Good" bør frem i rampelyset.

ACPA-Print-ecxellence.jpg


Print Excellence

Sist men ikke minst kan spesialpremien Print Excellence deles ut blant alle som har sendt inn et prosjekt. Alle prosjekter vil bli vurdert ut i fra ulike kriterier inklusiv nivå på resultatet av utskriftene. De best rangerte prosjektene vil bli vurdert for andre gang av juryens trykkekspert for å velge ut de mest krevende prosjektene som har blandet ulike trykkeffekter og med et perfekt resultat.

Juryen

Vi har samlet eksperter fra bransjen, fra kreative trykkere til eksperter innen branding og ESG, font designere og die-produsentere. De møtes i Paris i midten av juni.

 

MOSAIQUE_JURY_SITE_4x4-min.png

 

Premier

6 prosjekter per kategori vil bli valgt ut som finalister og premieres. Trykkerier vil få et gavekort på 400€ for en Hinderer + Mülich, og designere eller byråer vil få 1-årsabonnement på Monotypefont.com med en verdi på 500€ pr måned.

 

Finalistene vil bli kjent på Antalis sosiale medier i løpet av sommeren, og alle vil bli publisert i et trykt magasin. Enkelte prosjekter vil også ha mulighet til å bli utvalgt av The Brand Identity og bli intervjuet samt vises på alle deres digitale plattformer.

 

De heldige vinnerne

Vinnerne vil få en skreddersydd pris som er håndlaget av papirkunstneren Maud Vantour, samt bli intervjuet av The Brand Identity, og få sitt prosjekt vist frem på alle deres digitale plattformar såvel som på Antalis sine.
På toppen av dette vil vinnerne i hver kategori til kunne nyte en en eksklusiv middag organisert av Antalis, som vil samle prosjekt-teamet til vinnerne i konkurransen. Vinnerne av spesialpremien får sjansen til å delta i et 2-dagers bruksbesøk på Arjowiggins i Europa. 

 

Trykkerier og designere vil dessuten få mulighet til å presentere seg selv og sitt prosjekt på all sosiale mediekanaler hos Antalis.

 

1_rewards.jpg

2_Scotland.jpg

3_diner.jpg

4_partner.jpg

5_SM.jpg

6_TBI.jpg

7_mag.jpg

8_webinars.jpg

Partnere & webinarer

 

Vi har knyttet oss til bransjeledende partnere ikke bare for å vurdere de innsendte prosjektene, men også for å organisere en rekke webinarer om bæredyktighet. Fra økodesign til valg av innovative løsninger innen preging og foliering. Våre partnere guider deg gjennom denne reisen mot mer miljøvennlige trykk- og varemerkeprosjekter. Vi kommer også til å  organisere et kurs om hvordan man best kan forberede et mikropregingsprosjekt (micro-embossing). 

  • ØKODESIGN TIPS FRA EKSPERTER (Monotype og H+M med KURZ). Meld deg på webinar 5. mai kl 13.
  • HVORDAN SETTE OPP ET PREGINGSPROSJEKT (med H+M og en printer)
  • HVORDAN BLI EN MER BÆREKRAFTIG MERKEVARE (med Positive Luxury)
     
ACPA-HM.jpg

Hinderer + Mühlich er den ledende produsenten i verden av folie- og pregeverktøy (for foliering, preging og micropreging etc) i den grafiske bransje.

Deres pregeverktøy dekorerer papiroverflater med de høyeste krav til design og funksjonalitet.

ACPA-monotype.jpg

Med den største samlingen av prisvinnende fonter og tilgang til ettertraktede designfonter, gjør Monotype Fonts det mulig for kreative fagfolk å bruke mindre tid på adminstrativt arbeid og mer tid på design. 

ACPA-Positive-Luxury.jpg

Positive Luxury har stor fokus på bærekraft i bransjen for luksusvarer og hjelper kundene i forkant av kulturelle og økonomiske endringer. De samarbeider med merkevarer, leverandører og forhandlere for å måle, koordinere og rapportere deres netto positive innvirkning på tvers av ESG-indikatorer.

Sørg for å følge oss på Facebook, Instagram eller Linkedin for ikke å gå glipp av webinarene!

For å sende inn ditt prosjekt trykket på papir fra Antalis i 2021 og 2022, besøk www.antaliscreativepowerawards.com

Husk fristen for påmelding 31. mai!