Valentinsdagen er en vidunderlig tid på året og en flott anledning til å feire vår kjærlighet til papiret. For papiret er dypt forankret og finnes med oss i vårt daglige liv. Papir har vært et viktig kommunikasjonsmiddel i over 2000 år. Også i dagens digitale verden fortsetter papir å være et verdsatt format for lesere av bøker, aviser og magasiner og for varemekreselgere å kommuniksere sine budskap, produkter og tjenester på en mer kreativ måte.
Valentinsdagen er en vidunderlig tid på året og en flott anledning til å feire vår kjærlighet til papiret. For papiret er dypt forankret og finnes med oss i vårt daglige liv. Papir har vært et viktig kommunikasjonsmiddel i over 2000 år. Også i dagens digitale verden fortsetter papir å være et verdsatt format for lesere av bøker, aviser og magasiner og for varemekreselgere å kommuniksere sine budskap, produkter og tjenester på en mer kreativ måte.
Love Paper en en kampanje som ledes av Two Sides, en organisasjon med medlemmer fra den grafiske bransjen og et forum for medlemmer å arbeide sammen og dele erfaringer, informerer om positive historier fra papirbransjen. Antalis har vært en stolt og supporterende medlem i Two Sides i mange år.
Vi elsker alt med papir, fra miljøegenskaper og holdbarhet, farger og strukturer til dets evne til å forbedre mentalt velbefinnende og kreativitet. Det er ikke mange bransjer som kan streve etter å bli virkelig bærekraftige, men papirindustrien er en av dem.
Europeiske skoger, som bidrar
med trær til papirproduksjon,
har vokst med et areal på over
1500 fotballbaner hver dag!
60% av energien som benyttes
for å produsere papir og
papirforpakninger i Europa,
kommer fra fornybare kilder.
72% av papir- og papirforpakninger
gjenvinnes til nye produkter;
en av de høyeste gjenvinningsgradene
av alt materiale i Europa.
Vi vil sørge for at papir og trykk forblir en av de mest kraftfulle og bærekraftige kommunikasjonsformene nå og i mange generasjoner fremover.
Hjemmesiden (lovepaper.org) viser fakta om bærekraftig skogbruk, hvordan papir produseres av naturlige og fornybare materialer og deres høye gjenvinningsgrad, samt en rekke morsomme aktiviteter med papir og kort for hele familien.
Logoen kan benyttes av utgivere på sine trykte bøker, tidsskrifter og magasiner, så vel som merkevareeiere i deres kommunikasjon på papir og forpakninger for å fortelle om den bærekraftige karakteren i deres valg.
Vi i Antalis bestemte oss for å samarbeide med www.pa-papiret.com for å gjøre en eske av LovePaper-hjertet, produsert av et utvalg fra Creative Papers sortimentet.
Trykkerier, reklamebyråer, forlag og alle som er involvert i skapelsen og kreativitet av papir og trykk er velkomne til å bli med i dette forumet og kan benytte Love Paper-logoen i sin egen kommunikasjon for å spre dette viktige budskapet.
Les mer om kampanjen:
Besøk www.lovepaper.org eller ta kontakt via e-post til: info@lovepaper.org
Meld deg på i dag, en voksende organisasjon med medlemmer som elsker papir The Paper Chain blog
Del din historie på sosiale medier. Vi finnes på Facebook, Twitter og Instagram