Det finnes ikke noe kompromiss når det kommer til bærekraft. Vi anstrenger oss kontinuerlig for å redusere vårt miljøavtrykk samtidig som vi opprettholder innovative emballasjeløsninger og et høyt servicenivå.
Vi er stolte av våre designsentre for emballasje som alle er basert i Europa.
Deres hovedoppgave er utvikling av innovative, skreddersydde emballasjeløsninger med et tydelig fokus på miljøbeskyttelse og produktets holdbarhet. Sentrene handler uavhengig med hensyn til materialer, i tråd med kundens forventninger. Designsentrene er fast bestemt på å bruke maksimalt resirkulerte materialer. Konstant dialog med klienter er avgjørende for å utvikle de mest relevante og innovative emballasjeløsningene samtidig som de overholder ISO 14001 rammeverket.
Vi er for tiden opptatt av å introdusere prinsipper for sirkulær økonomi i vår emballasjeaktivitet. Selv om dette innebærer en fullstendig revisjon av vår eksisterende kunnskap og våre prosesser, er vi overbevist om at denne forpliktelsen vil gi ekstra verdi både for våre kunder og for konsernet.
Hvordan påvirker CSR emballasjestrategien i Antalis
Målet vårt er å bli #1 av emballasjedistributørene i verden. Bærekraft er en viktig del av strategien vår. Vi gjør en stor innsats for å redusere miljøavtrykket vårt ved å redusere mengder og fremme gjenbrukbar og resirkulerbar emballasje. Det er vårt engasjement som et ledende selskap, men det er også drevet av våre kunders forventninger. Vårt mål er å gi dem innovative løsninger og tjenester for å støtte dem i deres egne programmer for bærekraft.
Hva er nøkkelementene i CSR-strategien din?
Det hele starter med å kjøpe. Ideen er å bygge sterke partnerskap med våre strategiske leverandører for å bringe innovative emballasjeprodukter og utstyr i tråd med vår visjon. Det handler om å tilby grønne alternativer i alle emballasjefamilier som beriker produktporteføljen vår. Vår plattform Antrak® muliggjør også en grundig kildekontroll av leverandørene våre. For det andre handler det om produktutvikling. Utviklerne som jobber i våre produktdesignsentre forplikter seg til å bruke intelligente design med minst mulig materialer uten å gå på bekostning av produktbeskyttelse. De 3 R’er (Redusere, Rebruke, Resirkulere) inspirerer våre utviklere til å gi kundene mer ansvarlige banebrytende emballasjeløsninger. Til slutt er Antalis engasjert i andre initiativer som sertifiseringer av våre avdelinger med standarder innen kvalitetsstyring (ISO 9001) og miljø (ISO 14001).
Påvirker denne visjonen om ansvar måten Antalis nærmer seg kunder på?
Helt sikkert. En av de største prioriteringene for Antalis er å tilby innovative tjenester og verktøy for å støtte sine kunder i hele tjenestekjeden (kalkulator for klimafotavtrykk, avfallshåndteringstjenester etc). Vi tilbyr digitale og elektroniske verktøy for å forbedre kundenes operative effektivitet. Ansvar er en komplett løsning som samsvarer med vår kjernevisjon om utførelse.
Antalis Verpackungen (Tyskland) har anskaffet en gruppe med elektriske biler, Audi A3 e-tron hybrider som ble lagt til den nåværende flåten i oktober 2016. Disse bilene gjør at vi kan kjøre praktisk talt utslippsfritt når vi er i elektrisk modus. Kombinert har hybriden lavt drivstofforbruk med en svært effektiv forbrenningsmotor: bra for miljøet og bra for selskapets lommebok.
De kan kjøre på elektrisitet alene i opptil 50 km, og forbrenningsmotoren og kombinasjonen av elektrisk motor kan transportere deg uanstrengt over lange strekninger.