Antalis har laget en ambisiøs road-map for perioden 2016—2020. Den er grunnlagt på 4 pilarer som adresserer Antalis sine hovedutfordringer. Hvert initiativ har et tema med en handlingsplan for hvert forretningsområde i Antalis. Denne felles strategien bygget på ISO 26000, garanterer at påvirkningene fra Antalis sine aktiviteter ligger innen et definert rammeverk med internasjonale standarder.
“Vi ser CSR som en mulighet. Den driver innovasjon, adresserer forventningene fra våre interessenter og gir en sterk plattform for utvikling av relevante løsninger.”
Hervé Poncin, CEO.
1. CSR policy, rapportering og nettverk
Identifisere klare handlingsplaner med en standardisert prosedyre for rapporter, validert av uavhengige tredjepartsaktører. Trene og autorisere et nettverk av CSR-korrespondenter i alle bransjer og for alle definerte initiativer.
Identifisere klare handlingsplaner med en standardisert prosedyre for rapporter, validert av uavhengige tredjepartsaktører. Trene og autorisere et nettverk av CSR-korrespondenter i alle bransjer og for alle definerte initiativer.
2. Forretningsetikk
Å kurse alle ansatte som er direkte berørt av disse spørsmålene, annet hvert år i beste forretningspraksis og i konkurranselover.
1. Sporbarhet og ansvarlig ledelse av verdikjeden
Å forsterke produktenes sporbarhet, å redusere risikokilder i verdikjeden, å øke andelen av ansvarlige produkter og styrke sirkulære økonomiløsninger.
85% av våre innkjøpsvolum skal ligge i en omfattende sporbar prosedyre inkludert due diligence.
2. Energi
Å oppmundre våre hovedlagere til ISO50001 sertifisering. Å måle 90% av karbonfotavtrykket fra transport via Antrak ®
1. Helse og sikkerhet
Å garantere et sikkert og sunt arbeidsmiljø mens man utvikler trivsel på jobb og gode forhold for å kunne yte bra for alle ansatte. Å strebe etter 0 ulykker og ingen skader i alle våre aktiviteter.
Lost time accidents
2. Kurs og læring
80% av ansatte kurses årlig; 14 timer per ansatt per år.
1. Miljøvennlig
Å utvikle etterspørselen etter miljøvennlige produkter og tilby et bredt sortiment av innovative produkter. Å markedsføre vårt tilbud med resirkulerte produkter som muliggjør en sirkulær økonomi.
Å definere og utvikle vårt miljøvennlige sortiment innen emballasje og visuell kommunikasjon.