Antalis jobber aktivt med forebyggende tiltak for å minimere spredning av COVID-19. Driften går som tilnærmet normalt. Vår åpningstid er mandag-fredag kl. 0800 til 1600.

Trender og inspirasjon

visual

Alt du trenger å vite om julekort

2020/11/02

Nå som julen nærmer seg står bedrifter rundt om i verden nok en gang overfor utfordringen med å sende kundene sine et julekort som skal gjenspeile identiteten deres på en minneverdig måte. Dette året kan være en anledning til mer enn noensinne å gjenoppfriske kontakten med kundene, å bli husket og g...

Les mer
visual

Kreativitet i krisetider: Plakater om folkehelse

2020/10/20

I disse tider med en global helsekrise, gir et tilbakeblikk på folkehelseplakater gjennom tidene et interessant innblikk i den rollen kunstnere og kreative personer kan spille i dag.   «Det er ikke enkelt å definere hva som utgjør en effektiv plakat», skriver William H. Helfand i forordet til Public...

Les mer
visual

Det du husker ved hjelp av hendene dine. En studie om hvordan berøring og tekstur påvirker

2020/10/22

Du er kanskje ikke klar over det, men hjernen din har brukt hele livet ditt på å katalogisere følelsen, vekten og formen på alt du noensinne har rørt ved. Dette kalles haptisk minne og er det som gjør at musklene dine vet nøyaktig hvilken kraft de skal gripe en flaske vann med så snart du ser den. E...

Les mer
visual

Fremstår du mer troverdig med blått? En studie om hvordan farger påvirker.

2020/10/24

Helt fra Hermès oransje til Tiffanys blå har varemerker og farger alltid vært tett forbundet. Farger har en betydning, de påvirker valgene våre, måten vi oppfatter et varemerke på eller et produkt, og det har blitt skrevet mye om emnet. Betydningen av farger er imidlertid ikke en eksakt vitenskap, d...

Les mer
visual

THE ART OF (HAND)WRITING: When emotion surfaces in ink

2020/07/30

In a recent article we published, we discussed the multi-sensory aspect of reading on paper and how the sensory sensation of touching paper can improve our ability to remember a message. Recent neuroscience research has shown that communication on paper is more likely to involve an emotional respons...

Les mer
paperman