Antalis CSR-strategi: Vi driver virksomheten på en ansvarlig måte

img-CSR.jpg

AntalisCSR-strategi er grunnlagt på 4 pilarer som adresserer Antalis sine hovedutfordringer. Hvert initiativ har et tema med en handlingsplan for hvert forretningsområde i Antalis. Denne felles strategien bygget på ISO 26000, garanterer at påvirkningene fra Antalis sine aktiviteter ligger innen et definert rammeverk med internasjonale standarder.

 

“Vi ser CSR som en mulighet. Den driver innovasjon, adresserer forventningene fra våre interessenter og gir en sterk plattform for utvikling av relevante løsninger.”

Hervé Poncin, CEO.

img-CSR-2.jpg

Ledelse og styre

1. CSR policy, rapportering og nettverk

  • Antalis visjon
    Utvikle en CSR strategi bygget på kvantifiserbare mål.

Identifisere klare handlingsplaner med en standardisert prosedyre for rapporter, validert av uavhengige tredjepartsaktører. Trene og autorisere et nettverk av CSR-korrespondenter i alle bransjer og for alle definerte initiativer.

  • Strategiske mål

Identifisere klare handlingsplaner med en standardisert prosedyre for rapporter, validert av uavhengige tredjepartsaktører. Trene og autorisere et nettverk av CSR-korrespondenter i alle bransjer og for alle definerte initiativer.

2. Forretningsetikk

  • Antalis visjon
    Garantere at gruppens aktiviteter overalt i verden blir utført med respekt for vår egen Code of Conduct og lokale og internasjonale reguleringer, spesielt det som gjelder lover vedrørende konkurranse.
  • Strategiske mål

Å kurse alle ansatte som er direkte berørt av disse spørsmålene, annet hvert år i beste forretningspraksis og i konkurranselover. 

img-CSR-3.jpg

Naturressurser

1. Sporbarhet og ansvarlig ledelse av verdikjeden

  • Antalis visjon

Å forsterke produktenes sporbarhet, å redusere risikokilder i verdikjeden, å øke andelen av ansvarlige produkter og styrke sirkulære økonomiløsninger. 

  • Strategiske mål

85% av våre innkjøpsvolum skal ligge i en omfattende sporbar prosedyre inkludert due diligence.

2. Energi

  • Antalis visjon
    Å redusere de miljømessige påvirkningene knyttet til energiforbruk og redusere karbonfotavtrykket generert av transport. 
  • Strategiske mål

Sikre ISO50001 sertifisering av alle våre hovedlagre. Kontrollere 90% av karbonfotavtrykket fra transporten.

img-CSR-4.jpg

Mennesker

1. Helse og sikkerhet

  • Antalis visjon

Å garantere et sikkert og sunt arbeidsmiljø mens man utvikler trivsel på jobb og gode forhold for å kunne yte bra for alle ansatte. Å strebe etter 0 ulykker og ingen skader i alle våre aktiviteter. 

  • Strategiske mål

Minske ulykkesfrekvensen

2. Kurs og læring

  • Antalis visjon
    Å kurse ansatte for å tilpasse nye krav i markedet, å skape nye arbeidsplasser med lærlinger. 
  • Strategiske mål

80% av ansatte kurses årlig; 14 timer per ansatt per år. 

img-CSR-5.jpg

Produkttilbud

1. Miljøvennlig

  • Antalis visjon

Å utvikle etterspørselen etter miljøvennlige produkter og tilby et bredt sortiment av innovative produkter. Å markedsføre vårt tilbud med resirkulerte produkter som muliggjør en sirkulær økonomi.

 

  • Strategiske mål

Å definere og utvikle vårt miljøvennlige sortiment innen emballasje og visuell kommunikasjon.