Bruksområde Dekor & Display

POS-and-POP-Materials_ContentPage_259x194.jpg

POS-POP 

POS (point-of-sales) og POP (point-of-purchase) skilt er en spesialisert form for skilting til butikker. De skal trekke kundens oppmerksomhet mot nye produkter eller spesielle tilbud. Brukes også ofte til arrangementer eller sesongtilbud.

HUSKELISTE: 

  •  Innendørs skilt og POS er en effektiv måte å promotere en bestemt merkevare eller produkt, og det bør brukes gjennomtenkte materialvalg. Materialvalget vil ha innvirkning på kampanjens suksess.
  •  Plastmaterialer bør vurderes og vil ha lengre holdbarhet. Kartong og bølgepapp er de rimeligste alternativene man har til produksjon av innendørs skilting, disse er dessuten glimrende for kampanjebruk. Du kan forlenge holdbarheten ved å laminere kartongen etter trykking.
  •  Du bør vurdere hvordan dine skilt og display skal benyttes. Frittstående elementer må være holdbare, stive og det er også viktig å vite hvor mye vekt de tåler.
  •  Dersom skilt skal monteres på en fasade bør du på et så tidlig stadium som mulig avgjøre innfestingsmåte. Dette kan påvirke ditt design, spesielt dersom skilt skal hulles og havner over relevant informasjon.Vekten av skiltet bør også tas med i beregningen vedr. innfesting.
  •  Dersom du bruker selvklebende folie direkte på vegg eller gulv, vær oppmerksom på hvilket underlag og type klebestoff som er på folien slik at gulvreklamefolien tåler «trafikken» den belastes for, samt at den ikke legger igjen klebestoff vedr fjerning.
  •  Viktig å benytte riktig produkt til trykkmetoden du benytter (silketrykk, offset, digital offset, UV m.).

Anbefalte produkter

> Lightboard
> Kapa